Välkommen till min blogg

onsdag 2 mars 2016

Pyjamasmannen och hans pyjamas

Ja ni som har följt Adam vet att han är en liten pyjamasman. Eller så är det mamman som är pyjamastokig.

Jag älskar bara när det är fina, snygga, tuffa och mysiga sovplagg. Och det är en underbar rutin hos oss.

Fast vi har haft lite problem på senare tid. Adam som är lite lätt bilberoende har vuxit ur en Blixtenpyjamas och den andra har inte långt kvar.

Så igår skulle jag handla en ny men då fanns det inga storlekar men jag hade hittat en med brandbilar och polisbilar. Så igår tog han en dusch och när han kom till soffan låg det en ny där. Klappa och kramade den sen skulle den på! Så jag drog en lättnad, trodde han skulle protestera då det inte var en Blixten men han blev så glad.

Idah hämtade farmor o h farfar honom och när vi kom hem så hade han dragit av sig byxorna och stod redo med pyjamasen. Slet av sig blöjan och försökte få av sig tröjan.

Så klockan 17:30 hade han på sig pyjamasen.

Undra om han vill ta av den imorgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar