Välkommen till min blogg

söndag 27 januari 2013

En helg i Mårdsjön

I helgen har vi varit hem till byn, ja efter 6 år tillsammans börjar jag kalla det min by också. Vi for till Stugun i lördags. Inte av roliga anledningar, Crippes farfar gick bort på nyårsafton så det var begravning. Men det var en fin begravning med nära och kära. Det var en som sjöng "Jag och min far" och då kunde jag inte hålla tillbaka tårarna. Så himla fint! Efter begravningen och lunchen/fika for vi hem till Mårdsjön och fikade lite till efter det åt vi middag. En mycket trevlig dag/eftermiddag/kväll med Mårdsjön familjen, delar av Sundsvall och Haragänget.

Idag klev vi upp, åt frukost och startade skotrarna. Första gången vi har kört längre med dom och gud så skoj! Jag har fått kört min tidigare men det här fick räknas som Crippes premiärtur. Så himla nöjda med dom. For förbi Stugun till Melina, Ante och Nelly, fikade lite där. Sedan åkte vi hemåt och svängde förbi Tjärnbergstjärn. Totalt blev det ca 5 mil så jag är helnöjd!' Stannade kvar på middag (ja ni har uppfattat rätt, vi har ätit hela helgen).

Nu är vi hemma och har soffhäng, tror det blir Taken 2 idag.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar