Välkommen till min blogg

onsdag 13 augusti 2014

Adams utveckling

Tidigare har jag sagt att tiden går snabbt så. Jag tar tillbaka det för jäklar vad det går snabbt nu!

På ca 2 veckor har han stenkoll på lära-gå-vagnen, det är verkligen favoriten nu oavsett hur trött han är. Tidigare när han har vaknat på morgonen har det fungerat att sitta och mysa på filten, inte nu. Full fart direkt och han ålar/kryper till vagnen. Och vilka vurpor han drar, stackars huvudet! Han tror lite väl på sig själv och hållet på att enhanda, pilla lite på grinden och tven osv och vips så faceplantar man.

På tal om kryping. För ca 1-2 veckor sedan började han krypa i sängen istället för att dra sig. I lördags hemma hos moffa började han krypa i gräs. Och igår kom det stora ögonblicket, inomhus hemma hos farmor och farfar. På kvällen när vi kom hem blev jag väldigt rörd över våran stora kille! Hela sjukt vad han rör sig nu. Nu måste man ha koll haha.

Plus att han har börjat ställa sig upp mot möbler,leksaker och människor. Igår när jag gjorde mig i ordning så satt jag i soffan, han var längst bort i hallen och på 30 sek stog han vid mig och ville upp. Blev chockad när jag bara märkte att han stod upp. Samma sak idag. Man brukar få hjälpa han upp vid gåvagnen eftersom den rullar iväg. Men så märker jag att han står och är förbannad vid kontorsdörren imorse med vagnen, what?!?! Hur hamnade han där?

Han har inte sagt något ord ännu men rappakalja är hans favoritspråk, jäklar vad han kan surra. Jag har fått för mig att han har sagt mamma en gång när han var extremt förbannad och inte ville sova, tyvärr tror jag att det var det här favoritspråket.

Adam, våran lilla bebis är ingen liten bebis längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar