Välkommen till min blogg

måndag 22 september 2014

Min måndag med Adam

Idag var det min dag men vår fantastiska son!

Jag har gått och blivit förkyld så det blev en lugn hemma dag. Vi sov till 6:30, lekte framför teven, käkade frukost och bara va. Runt 9:30 kröp vi in under täcket igen och sov en timma.

Efter det käkade vi lunch för att sedan klä på oss och gå ut. Vi invigde Linas present (Adidas skorna) och galonbyxorna. Satt toppen! Sedan kilade vi till brevlådan med gå-vagnen, hejade på grannar och sedan kröp vi upp för trappen och spanade in baksidan. Så otroligt roligt att se honom nu när han verkligen upptäcker saker, prasslade löv är en hit! Dock ville han krypa ner för trappen och blev förbannad varje gång jag sa nej.

Vi gick ner på Ica och handlade och utanför mötte farmor och farfar.  Gick hem och körde jaga varandra a la krypstyle innan vi knoppade om i härliga 2 timmar.

Jag har verkigen ångest över att börja jobba 100 %. Jag älskar mina dagar med Adam men jag är glad över att Crippe kommer få vara med om en spännande tid med honom.

Han har mer och mer börjat släppa taget. 2 vingliga steg åt gången kan han ta då och då.

Jag har blivit mer och mer blödig. Förra veckan lipade jag på Lindex när jag handlade galonbyxorna för jag trodde inte att vi skulle behöva ett par i år. Jag stog verkligen och hulkade. Tjejen bredvid mig såg chockad ut haha. Idag på Ica blev jag väldigt rörd när jag såg en............ Fjäll-limpa. Jösses den tog mig tillbaka till neonatal. Där bjöd Bassestiftelsen på frukost och kvällsfika och det var just det brödet. Super gott men efter 3 veckor var man lite less på det. Men det fick mig att tänka på hela sjukhustiden. Och faktiskt var det bara glädje jag tänkte, ibland när man tänker tillbaka är det lite jobbigt. Allt var ju toppen med Adam där men det tog bara sån tid. Men vilka mysdagar och kvällar vi hade! Och det känns så konstigt att det är ett år sedan snart.

Nu måste jag sova. Ska försöka ta mig iväg på jobbet imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar