Välkommen till min blogg

onsdag 13 maj 2015

Onsdags tankar

Idag så slutade jag tidigare efter förra veckans slit. Hämtade grabben så for vi in på badet.

Det är så underbart att få se honom SÅ GLAD. Det är upp och ner, springer hit och dit. Över och under vattnet. Fullt ös hela tiden. Jämt är det någon som påminner oss om vilken solstråle vi har. Pappa Crippe anslöt efter ett tag. Sedan käkade vi Max innan vi rullade hemåt. Inte helt.otippat att han somnade i bilen.

Den senaste tiden har jag sett livet från lite andra vinklar. Man fick sig en rejäl påminnelse om att man skall uppskatta och ta vara på det man har. Men jag kan inte släppa tanken på hur sjukt orättvist livet kan vara, mot människor som absolut inte förtjänar det. Man vill göra något men vet bara inte vad.

För min egen del så uppskattar jag Adam mer än någonsin. Jag är oerhört glad över att få vara hans mamma! Han är våran ögonsten och troligtvis kommer han förbli vår enda (iaf i barnvarianten).

Känns jobbigt att våran kompletta familj (jag, Crippe, Chilla och Adam) splittrades. Det skulle ju vara vi. Jag vet att det kommer hitta nya hårbollar hit men jag vill inte skaffa en Chilla-ersättare på en gång. Så är känslan just nu iaf.

Nä jag tror jag förflyttar mig till sängen. Det ligger ett rätt så söt grabb där som var lite ledsen när han skulle somna så han fick ligga i våran säng. Funderar dock på mysa i några minuter och sedan flytta på han. Rena virvelvinden i våran säng :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar