Välkommen till min blogg

lördag 15 augusti 2015

Herr och Fru Backström

Då var hemligheten ute.

Den 1 augusti blev vi herr och fru Backström i smyg. Bara vi och Adam.

Vi har ju funderat på hur det skulle gå till. Jag har varit inne på Skansen. Copperhill eller andra ställen som anordnar dropin-vigsel.  Men sen funderade vi på rådhuset i samband med syrran och Lars eftersom man är redan uppklädd.  Beställde hem papper osv så att det fanns. Rådhuset på samma dag kändes inte rätt samt att det rann ut i sanden.

Så tidigare den veckan vi gifte oss satt jag och läste Yranbladet och såg "dropin-vigsel" i Marieby kyrkoruin lördagen den 1 augusti. Så jag frågade om Crippe ville gifta sig med mig på lördagen och han svarade ja.

Lördagen kom med fint väder. Vi gjorde oss i ordning och for i väg.

Det är så fantastiskt fint där ute. Några par var innan oss så vi strosade omkring och väntade.

Tillslut var det vår tur. Tårar rann längs min kind och jag var världens lyckligaste.

Som bröllopsgåva av kyrkan och Yran fick man entrébiljett till yran den kvällen. Så vi for hem och kastade i oss mat sedan for vi till Mårdsjön och lämnade vår bestman.

Sedan kilade vi omkring. Såg Ledin, Teddybears, presidenten och lite Timbuktu.

For hem till huset och tog en sovmorgon.

En helt perfekt och underbar dag.

Vi har valt att hålla det hemligt tills nu med tanke på min kära syster och Lars. De skulle få sitt fina ögonblick utan vår nyhet. Så vi har berättat det allt eftersom nu i veckan.

Så nu äntligen har jag blivit hans fru. Något jag har velat bli i fleeeeera år. Och just på vårat sätt. Vi ville inte ha något stort bröllop. Men fest blir det nog längre fram!

Fru Backström, sjukt men sant.

STÖRST AV ALLT ÄR KÄRLEKEN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar