Välkommen till min blogg

måndag 19 oktober 2015

En ny vecka

Hur snabbt kan en helg försvinna?

I fredags var vi bara hemma.

I lördags kom Hanna och kidsen förbi. Det är så himla kul att se Adam och Sixten tillsammans. Jagar varandra runt runt. När de for hade vi turen att bli bjuden på mat nere hos Patrik och Bella. Grabbarna gick vidare för att ha hockeykväll medans jag, Adam och Bella gick hem till oss.

Igår slappade vi mest innan jag och grabben for på badet. Glädjen som man hör i baksätet när han förstår vart vi är. Och när han ser själva byggnaden ja då springer han i rasande fart. Denna gång var det första gången jag tyckte det var jobbigt att han saknar helt begrepp om hur djup det är osv. Grabben på 2 år verkar tro att han kan hoppa i vart som helst och hur som helst. Och när mamma säger ifrån då jäklar hördes det i hela badhuset. Men jag viker mig inte, just där är det väldigt noga med att han lär sig vilka regler det är som gäller.

Idag är det alltså måndag. Jag jobbade bara till 14:30 då jag skulle in till stan. Så denna dag bara försvann som alla andra dagar.

En annan sak med grabben. Han får mitt hjärta att smälta och dö söthetsdöden flera gånger om. Nu när han vill något så kommer han och tar en i handen och drar en dit han vill. Som t.ex i kväll när han skulle sova. Leder mig bort i gången men passerar sitt rum. Han skulle tydligen sova inne hos oss och det får han mer än gärna. Sedan imorse när jag satt på golvet och plattade håret då kom han springandes och bara "mamma, mamma" och kastade sina armar runt min hals. Att en sådan liten kille kan ge en så mycket kärlek. Och som just i denna sekund har han lagt sig raklång efter mig och småsnarkar. Ja det kanske inte är kärlek men det kan vara så mysigt.

Nu ska jag hälsa på John Blund också!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar