Välkommen till min blogg

tisdag 10 november 2015

En tussig son, check!

Idag for jag hem och åt lunch. Bär jag sedan kom ut i bilen hade jag 2 missade samtal, ett röstbrevlådsmeddelande och ett sms från dagis. Tänkte bara att faaan vad klantigt och lämna mobilen i bilen.

Ringde upp och de tyckte att Adam var tussig och inte sitt vanliga jag (lite ledsen osv). Frågade om jag ville hämta honom eller om han skulle få sova där. Självklart hämtade jag honom för då vill mammahjärtat bara ha hem grabben. Såg direkt när jag kom att ja här står det inte rätt till. Blev mammig men lite tjoande innan vi gick. Väl hemma så somnade han i vagnen snabbt och sov i 2.5 timma.

Hade mysmellis tills han bröt ihop totalt. Stackarn. Sedan har det pendlar något fruktansvärt men det är bara vara med och acceptera hans svängar. Vill han mysa i soffan, då gör vi det. Vill han busa lite, då gör vi det. Något som han verkligen inte gillar när han är så här är matlagning. Jaja lite tårar men jag fick ihop en korvstroganoff.

Han hade svårt att komma till ro när han skulle sova och då är det som om snorkranen slogs på. Stackarn! Och han sov på sitt rum i ca 45 minuter sedan kom han ut, tog mig i handen och ledde oss till vårt sovrum. Han somnade om ganska snabbt. Klart han vill och får sova här när han är krasslig.

Jag ligger redan nu i sängen men kollade på tv. Lika bra att ha inställningen att det här kan bli en skitnatt. Så jag har laddat upp med alvedon, blöja, nya pyjamas, extra napp, toapapper, vattenflaskor & snus till mamman haha.

Har även satt in filmdisken i tven så vi kan ha morgonmys här när vi vaknar. För ja hemma blir vi imorgon.

Pappan får sova ostört i natt i gästrummet så byter vi plats imorgon kväll. Prio 1 vid dessa tillfällen är att någon av oss får sova.

Jaja, nu ska jag somna vid snark-Nisse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar