Välkommen till min blogg

söndag 13 december 2015

En Ikeatur som slutade med feber

Igår åkte vi till Ikea en snabbis. I bilen märker jag att Adam är segare än normalt om med 5 mil kvar inser jag att han har feber.

Vi var snabbt förbi min farmor och hämtade några julklappar. Och efter det stannade vi i Bydalen och åt lunch. Hade tänkt luncha på Ikea men nu gällde det att tänka till. Vi var smarta och stannade ett bit från Ikea så jag kunde gå en sväng med vagnen så han fick somna. Och då kunde vi gå i lugn och ro hela övervåningen.

Efter 45 min vaknade han och seg var bara mellannamnet. Så han satt snällt och fint i vagnen hela svängen. Efter for vi på Krauta och sedan körde vi Burger King till middag i bilen för han var såååååå trött! Stackarn! Vi for på en blixtvisit hos Karin som hade bakat kakor åt hela Crippes släkt men sen åkte vi hem. Både jag och Adam sov en timma och när han vaknade var han KOKhet.

Väl hemma mätte temperaturen 39.7. Han var uppe en stund tills han somnade i min famn i våran säng. Crippe fick sova själv så någon var utvilad om natten skulle bli krånglig. Men han sov så gott.... Till klockan 5. Så vi slog igång tven inne i sovrummet och låg här en timma. Vi väckte Crippe vid 8 som fick fixa frukost till oss och efter det gick vi och vilade i 2 timmar, ack så skönt!

Efter det har vi mest knatat omkring här hemma. Vi gick på Ica och handlade så jag kunde göra bullar.

Han är mycket mycket bättre idag men fortfarande lite feber. Så grabbarna blir hemma imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar