Välkommen till min blogg

måndag 11 november 2013

Bortskämda

Den här lillen gör oss bortskämda! Vi säger så många gånger att vi ska vara tacksamma och njuta. Och vad menar jag nu?

Som ni märker sover Adam på nästan alla bilder. Det är hans favoritsysselsättning förutom att hetsäta. Det är oftast inga problem att lägga honom men ibland kan han vara lite tjurig och man får vagga honom en bra stund. Men jag är evigt tacksam att det går smidigt på nätterna.

Det är inte ofta han är skrikig. Vi har lite problem med skötbädden/blöjbyten hemma för han gillar inte det. Ska jag vara seriös tror jag inte att han gillar färgerna hahaha. För de vi har hälsat på och har vitt, där är han tyst. Det är en gång som han har panikskrikit och det gick inte att trösta honom, det var i torsdags hos Therese. Då grät han sig till sömns och det kändes i mammahjärtat. Men annars är han jätte snäll. Man märkte tex att andra på avdelningen inte hade lika tur som oss så vi ska vara tacksamma.

Sedan nätterna, sååå tacksam! Han vill ha mat var 3-4 timma och det har jag inga problem med. Visst jag är SJUKT TRÖTT men det finns folk som får kliva upp oftare. Och ibland vet jag inte om jag sover eller är vaken. Men iaf så upp runt 1-3 oftast och någon gång mellan 4-5. Ibland slår han till med 5 timmar mellan matningarna, i natt slog vi rekord med 6 timmar. Och i natt kunde jag bara lägga ner honom så sov han 4 timmar till. Vi tackar och tar emot!

Som sagt vi ska vara tacksamma och njuta åt denna lugna start! För vem vet, han kanske bara vilar upp sig vår lilla Prick.

Adam Backström, mamma och pappas goding. Vi älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar