Välkommen till min blogg

måndag 30 december 2013

God fortsättning!

Ja det kanske är dags att blogga.

Julen är över och imorgon är det nyår och snart börjar pappa Crippe att jobba. Och vad har vi haft för oss?

Dagen innan julafton körde vi uppesittarkväll hos moffa och som vanligt vann man inget på Bingolotto. Lite ovanligt att vi också vek av tidigare innan det slutade och eftersom vi bor 5 mil därifrån och nu har lilla Adam så åkte vi runt 9 tiden.





















Julafton, förmiddagen spenderades hemma. Adam testade sitt babygym för första gången och ja, det tar nog ett tag innan han gillar det. Efter lunch åkte vi till Mårdsjön och firade med farmor, farfar och farbror Niclas. En lagom jul. Vi körde som vanligt kortspel om julklappar. Jag fick en pizzasten och resväska.




















Juldagen spenderades också i Mårdsjön fram till middagstid, då for vi hem. Det känns så konstigt att inte fara hem till stan när man har varit där. Jaja man blir nog van














I fredags kom Veronica, Daniel, Anne-Lie och barnen hit. Riktigt riktigt roligt. Vi ses alldeles för sällan. Danne och Anne-Lie fick se huset för första gången. Mys, fika, massa surr och middag får beskriva eftermiddagen.



















Och det var denna jul. Jag längtar redan tills nästa. Då har jag förhoppningsvis mer energi och ork. I år har jag inte gjort några bullar eller knäck tex för jag drömmer bara om att få sova. Knappt orkat pyssla hemma. Så nästa år då jäklar ska jag julpynta mig galen, baka mig rund och bara stöka på. Det blir kul att bygga upp våra egna jultraditioner i fortsättningen. Och jag längtar till den dagen man firar julaftonen hemma någon gång faktiskt, att inte behöva fara runt!

Snart kommer ett Adam inlägg också

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar