Välkommen till min blogg

måndag 29 juni 2015

Rumpan upp i vädret

Dags att sova. Vi turas om just nu att sova i gästrummet. Alla 3 sover gott så just nu. Adam har ju alltid kommit över till våran säng under natten och när han rör på sig i våran säng får man knappt plats.

Så inatt är det jag och bubba, lyfte över honom till våran säng nyss så jag slipper hämta honom (läs jag vaknar inte på natten eller jo när han blir hysteriskt ledsen för man har tagit för lång tid på sig).

La han på sidan men kurade ihop sig på alla 4 direkt, rumpan upp i vädret. Ser inte allt för bekvämt ut.

Helt galet, han blir alltså 21 månader på fredag?! Wow, tiden går fort!

Adam 21 månader, hur mår han då?

Jo han har ett temperament som heter duga. Gör inte leksakerna som han vill blir han förbannad.

Gå är tråkigt, springa är roligare.

Snubblar och skrapar sig över allt.

Äter allt. Korv, äpple och vindruvor är jättegott.

Säger inte många ord som man förstår.  Fortfarnade mest mamma och pappa. Men han kan surra nonstop och han gillar att låtsasprata i mobilen.

Bilen Bobby är hans bästa vän och även hans ovän. Handen på hjärtat, jag gömmer den ibland för att få lugn och ro eftersom han voltar med den.

Fick han bo utomhus skulle han nog göra det. Blir ledsen när vi går in och stänger dörren.

Bada, ja ingen kan ha missat att han var en fisk i ett tidigare liv.

Han är riktigt nyfiken och vill ibland hjälpa till. I duschen skulle han hjälpa mig att schamponera håret sedan ville han föna det. Så han kanske blir en frisör.

Vill inte gå på pottan, den slängde han i poolen igår.

Kan skriva massvis men jag orkar inte.

God natt




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar