Välkommen till min blogg

torsdag 27 november 2014

Adams vagngalna mamma

Jag visste tidigt att jag kommer vara en vagngalen mamma.

Idag har vi 3 st som används och jag tror att vi kommer avverka minst 2 till innan hans vagnkarriär är över.

Vår första vagn som fortfarande är vår ordinarie är en begagnad Emmaljunga Classic sport. Den köpte vi för 2500. Till den köpte vi en ny Quadrolift (liggdel) för 2000 kr. Har varit väldigt nöjd med allt tills nu när jag ville ha en smidigare "åka på tur vagn". I den har vi en röd Everest åkpåse för 150 kr.

Eftersom Adam sover mycket på balkongen köpte vi en dagisvagn tidigt så vi slapp kånka barnvagnen upp på baksidan, genom kök/vardagsrum och sedan ut. Det blev en Emmaljunga City Cross som vi köpte av en kompis för 500 kr. I början behövde vi bara lyfta omkring liggdelen, otroligt smidigt. I den vagnen har vi en svart Voksi Urban åkpåse som Adam inviger just nu (snarkar på balkongen). Den fick vi för härliga summan 0 kr. TACK MILLE OCH AMELIA (och era päron).

Nyast blev ju "på tur vagnen", en Bozz Bmx. Den gick loss på 1500 kr. Och jag är helnöjd med den! Visst lite ranglig när man kör på kullersten tex men härlig att kryssa i mellan butiker. Plus att Adam får sitta framåt, det gillar han när vi går på stan. Annars sitter han fortfarande mot mig. Den här vagnen kommer vi inte kunna ha så jätte länge eftersom det är en liten. I den har vi en svartvit Buppapåse som jag verkligen gillar, den hade vi långt in på vårkanten. Hela 400 kr fick jag betala för den.

Tycker jag lyckas komma undan väldigt bra på 3 vagnar. 7050 allt som allt, mindre än vad en del betalar för EN ny. Voksipåse är ju inte billig så det tackar vi verkligen för.

Bozzen är också ett litet test på en eventuell Urban jungle. Eller kanske en Babyjogger. Hur som helst ska det vara en trehjuling. En del tycker att de fungerar kasst i snö men ack så fel tycker jag att de har. Skulle vilja påstå att då har man testat med en dålig vagn (som Bozzen tex, den i en promenad i djupsön? Haha).

Jaja nu blev det verkligen en mammablogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar