Välkommen till min blogg

lördag 12 oktober 2013

Det går framåt!

Som jag skrev innan så slipper Pricken numera vattenbädden, kul att få ett litet kvitto på att det går framåt. Men det är nu men inser att det har varit lite skönt, för oftast har han bara haft blöja på sig. Nu när man ska byta just blöja måste man av med byxor och en del av bodyn.

Igår gick bilirubinvärdet ner, så vi har inte behövt sola något mera. Jag hoppas verkligen att det försvinner för gott nu då han har varit så trött. Så bort med bilirubin och hejdå vecka 35. Då kanske vi kan få en pigg liten bebis som är sugen på amma för det har inte gått så bra då han är så trött. Just matdelen är det största hindret att ta sig över innan vi får fara hem. Just nu sker det mesta via sonden. 

Sedan skulle jag vilja slippa övervakningen så man slipper ta av/linda på den där saken på foten varje gång man ska förflytta honom (behöver inte ta bort den om jag ska flytta honom till min säng men annars måste den av). Men varje gång det är på tal om att ta bort den har Pricken fuskat (t.ex andningsuppehåll en liten liten stund), men nu har det varit klockrent i 2 dagar tror jag så vi håller tummarna. 

Åh vad jag vill hem. Hem till kissarna, hem till Crippe som for precis hem, få ha Pricken i sin vagga och bara slippa den här miljön, få skapa våra egna rutiner, få mysa med heeeeela våran familj. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar