Välkommen till min blogg

torsdag 17 oktober 2013

Size Pricken

Ja till vänster om Pricken ser ni den spruta vi använder för att sondmata honom med. Idag tyckte barnmorskan "synd" om oss som måste fylla på den 3 gånger när han äter så hon hämtade en size större, dvs den till höger. Snacka om kalkonspruta.

På Pricken hittar ni ett par byxor i 56 från moster Veronica och familjen som han kan växa i. Det fick bli dagens skratt.

Igår hade jag en riktigt tung dag. Jag har hela tiden trott att jag fixar att vara själv på dagarna och att Crippe sover hör varannan dag. Insåg tidigare i veckan att det inte går så att Crippe ska börja vara här på dagarna också. Men det var igår alla tårar kom. Hemlängtan, längtan efter Crippe, 2 veckor här resulterade i en flod tårar. Men det i sin tur resulterade i något bra. Nattbarnmorskorna tog grabben så mamma fick sova, behövde endast kliva upp och amma kl 03. Runt 8 imorse panik drog jag på ett par byxor och sprang och hämtade mitt lilla hjärta.

Nu ikväll är det mycket bättre. Den nya familjen är samlad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar