Välkommen till min blogg

torsdag 30 januari 2014

Njuter

Jag har äntligen lärt mig att njuta!

Jag har haft ren panik när alla säger njut hit och njut dit. Utbrott, dålig sömn, kaos med amning, gnällig bebis gjorde mig till en väldigt oglad/förvirrad person. Men nu känner jag att vi har koll på läget. Dela har han inge timmes långa utbrott, visst kan han vara gnällig men hey han är en bebis.

Adam har ett UNDERBART morgonhumör! Man behöver bara få ögonkontakt så är det någon som skiner som solen, han sprattlar och pratar i ett. 
Så nu som sagt känner jag att jag njuter i mängder. Har fortfarande lite problem med att jag får vanka omkring med honom (fortfarande en del magproblem) men det blir bättre och bättre.

Idag var vi på uppföljning på sjukan. 6 kilo och 61,5 cm. Trodde att det skulle bli vår sista gång men favoritsidan ställer till det. Han ligger jämt på ena sidan och är inte lika stark på den andra. Det har blivit mycket bättre den senaste tiden men det är bara att öva öva öva så får vi fara tillbaka om 2 månader! 



Sedan har grannarna och fd arbetskollegorna äntligen fått sin knodd, en liten tjej som Adam kan springa och flörta med. Grattis!

2 kommentarer:

  1. Hade också lite panik över allt tjat om att njuta, lite såhär i efterhand har jag insett att det inte är så jäkla njutbart hela tiden, och att det är okej. Ledsna bebisar, nattvak och bajsblöjor är inte så kul. Men de där stunderna som faktiskt är njutbara, som när de vaknar som små solar på morgonen, de ska man försöka ta vara på. När det går.

    SvaraRadera
  2. Ja det blev en liten tjej som du trodde, får väl se om det blir något triangeldrama då :)

    SvaraRadera