Välkommen till min blogg

torsdag 19 februari 2015

Det sket sig skulle

Man kunna säga.

Så vi tänkte ju i tisdags att jajjemen Crippe får jobba onsdag och jag kände att jag hade orken att hämta och lämna Adam. Innan dess har jag typ endast rört mig från sängen till soffan.

Men nejdå, på kvällen blir Adam varm och  vaknade runt 23 och var vaken till 01:30. Feber på onsdag morgon så det var ju bara skita i det där med dagis. Men vi somnade om till kl 9 så alltid något. Crippe fick vara hemma igen. Var på Hc och sänka var bättre. Köpte en överlevnadspåse på Baggen. På kvällen somnade Adam snabbt, skönt! Men så vaknade han kl 22 och var vaken till 01:30. Ledsen i omgångar, jätte varm, tänder som verkar klia till max.

Idag har han inte haft någon feber på förmiddagen utan den kom smygandes på eftermiddagen. Idag hade jag inget annat val än att duscha han då hela han luktar matrester. Skönt att få en ny pyjamas. Men han hade den i 10 minuter eftersom idiot-jag insisterar på att tvinga honom mat/välling trots att han jnte vill ha. Resultatet? Han spydde ner mig, han och soffkudden. Åtgärd? En till dusch och en fräsch pyjamas. Han var supertrött nu på kvällen och det verkade som om han somnade på 5 min. Fast det sket sig också. Utan det hela slutade med att han somnade nu kl 21:30. Varm, täppt i näsan och de där tänderna. Jäklar vad han vill klia med allt, nappen, flaskan osv. Strök på lite alvedon på det där röda tandköttet.

Så Sundsvall sket sig. Sa till Crippe tidigare i veckan att han kan fara själv så får vi kurera oss. Det har jag tagit tillbaka med tanke på hur enormt bra det går för oss. Nu är jag kanske ego men min ork är inte 100.

Nu vill jag att vi blir friska. Jag vill att Adam ska gilla dagis nästa vecka för jag ska in till stan måndag och onsdag.

Nä nu ska jag sova en stund innan grabben vaknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar