Välkommen till min blogg

söndag 9 februari 2014

Kojdag

Idag har vi haft en riktig kojdag. Var på 30 års kalas idag så vi har varit lite trötta.

Eva och Sören skulle passa Adam, när de kom hit visade han sitt underbara pratglada humör. Vi lade honom innan vi gick ner på byn. Gav  tydliga instruktioner. "Han kommer säkert vakna om en timma om vilja ha nappen, sedan kanske ni behöver dra några drag. Sedan kommer han vilja ha mat runt 23". Då sa svärfar några kloka ord "Du, det var samma sak för 30 år sedan". Hmm har inte utvecklingen kommit längre? Sedan behövdes ingen napp och han vaknade inte för mat. Hahaha mamma Jessica har koll på läget.

Jag var hemma runt 23:30. Adam vaknade strax efter 24, bara att ge honom mat så somnade han om. Jag var dock fortfarande lite speedad efter festen (var nykter eftersom jag skulle ta honom under natten och morgon) så jag tror jag somnade runt 1. Var upp igen runt 05:30 sedan somnade vi om till 8. Pappa Crippe låg kvar i sängen till ca 10. Han har varit bakis idag med all rätt tycker jag. Han har festat till få gånger det senaste året.

Som sagt, kojdag har det varit. Adam har varit snäll hela dagen men han är en ihärdig liten rackare. Numera vill han inte sova på förmiddagen trots att han borde göra det, han ser så himla sliten ut men vad ska man göra hahaha. Så han brukar vänta tills lunch med att knoppa en timma.

Men vi gjorde en snabbtur utanför huset. Nere på Ica och handlade sedan for vi till kyrkan och tände lite ljus.

Justja, Adam somnade i spjälsängen för andra gången =) Ikväll blev det Pingu och pappamys innan han somnade. Skönt att kvällsrutiner kanske håller på att falla på plats. 

Kommande vecka kommer gå snabbt har jag en känsla av. På onsdag ska jag in till stan, ut och äta med jobbet. Ska bli riktigt roligt! Sedan ska jag och Adam till Mårdsjön på tisdag eller torsdag har jag tänk. Eva ska få bjuda på fiskbullar MUMS.

 Nu måste jag återgå till filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar