Välkommen till min blogg

tisdag 25 februari 2014

Tänkt till!

Jag lider lite smått av sömnbrist, konstigt va? Haha

Jag har fått jätte svårt att somna på kvällarna och somna om när jag har varit upp med Adam. Min underbara fästman hjälper till mycket på veckorna och det är jag så tacksam för. Försöker lista ut om jag är stressad över att lilleman kanske vaknar snart eller om det är något annat men jag tycker inte att det är något sånt. Man får gilla läget att man kanske får kliva upp en timma efter att man har somnat. 

Iallafall, det här med tänkt till. Sov när barnet sover har inte riktigt fungerat för mig. Men nu har jag kommit på lite rutiner. 

När Adam kör sin förmiddagsvila så ska jag göra mig i ordning (dags att försöka se mindre sliten ut), ta en dusch om jag vill (får för mig att han ska vakna av det men det har aldrig hänt. Duschar jämt på kvällarna). Eller sova en stund om jag känner att jag kan somna. Som idag satt jag i myshörnan med en kopp kaffe efter en långdusch



Sedan blir det oftast ut en sväng på lunchen, här går jag min timmes promenad också. Här brukar han fortsätta sova i vagnen och nuförtiden lägger jag mig i gästrummet nere. Läser en tidning, små slumrar (oftast för pigg för att sova), helt enkelt koppla av. 

Han brukar vilja sova en stund till innan pappa kommer hem och få borde jag lägga oss båda i sängen och faktiskt sova! 

Spännande och se om jag försöker hålla mig till detta. Borde passa på för snart vill säkert inte junior sova lika mycket. 

Och en annan sak, vad jag längtat till sommaren nu. Vara ute på gräsmattan och bara mysa och leka på dagarna. 

Nu kom mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar