Välkommen till min blogg

måndag 12 januari 2015

Dagispremiär!

Då har vi gjort våran första inskolningsdag.

Var nästan orolig över hur morgonen skulle gå då vi aldrig har haft några morgontider att passa. Men vi klev upp 7:10 och 8:30 hade vi ätit frukost, gjort oss i ordning och fått i mamman lite kaffe.

Kl 9 var vi på dagis. Och ja det har fått så himla bra. Adam har inte brytt sig i mig alls nästan. Blev halvledsen när jag skulle gå på toa men det glömde han på 5 sek. Fröknarna sa att nu får vi igen för att vi har varit och hälsat på, dvs att han känner igen sig, känner igen barnen och dom osv.

Det gjorde enormt ont i mitt mammahjärta att det gick så jäkla smidigt (haha). Inte ens när han ramlade kom han till mig som han nästan alltid gör annars. Världens mammigaste kille körde bara på! Våran fantastiska Adam.

Mycket info i skallen just nu men gud så bra det här kommer att bli!

Och så hade jag redan på första dagen med mig bilder till hans tavla. På den är vi (Adam, Crippe och jag) med. Och även moster Madde, Lars, Mille, Amelia, moffa, mormor, Chilla, farmor, farfar, farbror Niclas, Moster Virran, Danne, Leah, Nova med på!

Han totaldäckade i våran säng när vi kom hem.

Ja då var vi igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar