Välkommen till min blogg

söndag 4 januari 2015

Måndag? Nehe, fredag var det!


(Skulle publiceras i fredags)

Jaha, idag hade vi husmöte här hemma haha. Eller ja vi satt och gick igenom vad vi vill göra om här hemma. Gäller att dela in det i kategorier som tex nu/2015/senare. Sjukt hur gammal jag känner mig och att jag ens nämner det i bloggen, tantvarning!

I år vill vi göra om:
* Hallen nere (nya tapeter, bort med vägg, nya dörrar, klinker och golvvärme)
* Gången nere (måla/tapetsera)
* Fixa till gillestugan lite grann

Bara att spara pengar och ta det allt eftersom. Det är fasen kul med hus, planera och göra precis som man vill!

En annan fundering. Jag har sagt att min 30 års dag (mars 2016) kommer inte spenderas i Sverige. Och sedan Adam anslöt till familjen och visade sig vara lika badgalen som mig är kriteriet "vattenland/vattenpark". Känner mig som 6 år på julafton, galet kul! Jag och Adam kommer vara crazy. Självklart ska pappa Crippe med men för att vara ärlig är han ju inte lika stor badfantast som oss. Det lutar åt Egypten! Nu måste jag bara bestämma om det blir 1 eller 2 veckor.

Ikväll är det dans i Stugun, ser många bilder på Facebook och Instagram. Får mig att fundera på det där "ska inte bli tråkig när jag blir mamma". Hur definierade jag tråkig? Trodde inte att jag skulle älska denna "omprioritering" så mycket som jag gör. Sedan blir jag lätt uttråkad av dansbandsmusik så det kanske inte var så otippat att jag inte villa svänga mina lurviga.

Jag och Adam ska ut på tur, njuta av den sista tiden som mammaledig på heltid med honom efter det är dagis om 10 dagar. Packar in oss i bilen på söndag eller måndag och far till tant Lina. Ska bli så skönt att bara hänga utan stress!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar